fbpx Skip to main content

7 wskaźników do monitorowania na Google Analytics

By 26 stycznia 202416 kwietnia, 2024Agencja marketingowa2 min read

W posiadaniu własnej firmy bądź działalności gospodarczej pomocna okaże się reklamująca usługi strona internetowa. Jednakże warto podjąć parę kroków, które pozwolą użytkownikowi dotrzeć do danej witryny. Takie dane pozwala podglądnąć Google Analytics – analizuje wiele czynników, dzięki którym strona stanie się bardzie dostępna dla potencjalnych użytkowników. Takie narzędzie zbiera informacje na temat użytkowników i działań, które są podejmowane na stronie internetowej. Dla przykładu, Google Analytics pozwala sprawdzić, jak użytkownicy trafili na daną witrynę, czy ile spędzili na niej czasu. Poniżej opisano siedem najważniejszych wskaźników monitorowania narzędzia Google Analytics.

Użytkownik
Wskaźnik „użytkownik” narzędzia Google Analytics pokazuje liczbę osób odwiedzających daną stronę internetową na podstawie plików cookies. Nie jest to jednak wskaźnik w stu procentach miarodajny, gdyż potrafi zliczać osoby z różnych przeglądarek, czy korzystających z tego samego urządzenia. Niemniej jednak daje on pewien pogląd na widoczność witryny w sieci.

Sesja
Ten wskaźnik jest zestawem działań, jakie osoba będąca na stronie internetowej podejmuje w ciągu 30 minut od pierwszej do ostatniej jego aktywności. Do takich działań zalicza się zarówno scrollowanie, kliknięcie w link bądź pobieranie danego pliku.

Odsłona
Wskaźnik odsłony ukazuje liczbę wyświetleń strony przez wszystkich jej użytkowników (zarówno odświeżanie). Taki wskaźnik może wskazywać na zainteresowanie bądź jego brak (problem ze znalezieniem informacji).

Unikalna odsłona
Liczba odsłon obejmująca tylko pierwsze wejście na daną podstronę.

Strony/wizyta
Wskaźnik pokazujący liczbę stron jaką użytkownik odwiedził w czasie trwania jednej wizyty na badanej witrynie internetowej. Pokazuje on ilość rejestrowanych odwiedzin. Nie jest zbyt miarodajny.

Średni czas spędzony w witrynie
Ten wskaźnik sprawdza jak wiele czasu użytkownik spędza na danej stronie internetowej. Liczony od momentu wejścia do przejścia na inną podstronę.

Współczynnik odrzuceń
To wskaźnik pokazujący jak często użytkownik wchodzi na stronę i od razu ją opuszcza. Jest to wyraz braku zainteresowania stroną.

Author Andrzej

Ekspert SEO, Growth Marketing, SXO oraz CRO.

More posts by Andrzej

All rights reserved Salient.