Prowadzenie kont w social media wymaga regularności, aczkolwiek oprócz systematycznego publikowania treści, istotny jest również czas, w którym pojawiają się one na konkretnych portalach.
Kiedy i w jakich godzinach publikować posty?
Na to pytanie nie istnieje uniwersalna odpowiedź. Wszystko zależy bowiem od grupy docelowej, do której posty są kierowane oraz od rodzaju kanału. Na podstawie licznych badań przeprowadzonych w celu zidentyfikowania zachowania odbiorców, można jednak wyłuszczyć pewne prawidłowości:
- Facebook i Instagram – w przypadku tych kanałów najlepiej publikować posty między godziną 9 a 15, we wtorki, środy i czwartki. Wówczas istnieją największe szanse na to, iż post dotrze do szerokiego grona odbiorców, którzy chętnie zareagują na opublikowaną treść. Mniejsze zaangażowanie użytkowników odnotowywane jest w weekendy oraz w tygodniu w godzinach porannych i wieczornych.
- Twitter – posty na tym portalu będą cieszyć się największym zaangażowaniem użytkowników, jeśli zostaną opublikowane w dni robocze między godziną 8 a 16.
- Linkedin – największe zaangażowanie użytkowników przejawia się w dwóch przedziałach czasowych w ciągu dnia. Pierwszy z nich to godziny pomiędzy 7 a 9. Drugi z nich to zaś przedział w godzinach od 16 do 17. Podobnie jak w przypadku portali Facebook i Instagram, posty najlepiej publikować od wtorku do czwartku.
Jeśli zależy Ci, aby publikowane przez Ciebie posty spotykały się z reakcją odbiorców, stosuj się do powyższych wytycznych. Przeanalizuj też swoją grupę targetową. Weź pod uwagę ich styl życia oraz tryb dnia i na tej podstawie zdecyduj, jaki czas będzie najbardziej odpowiedni na publikację.
- Reklama w Internecie dla biura rachunkowego: Jak skutecznie promować swoje biuro? - 29 sierpień 2024
- Reklama w Internecie w branży budowlanej: Jak skutecznie promować firmę? - 29 sierpień 2024
- Reklama gabinetu stomatologicznego – Marketing Stomatologiczny - 29 sierpień 2024