CRM jest to z języka angielskiego „Customer Relationship Management”, czyli zarządzanie relacjami z klientami. Technika CRM pozwala na budowanie i utrzymywanie relacji z klientami. Warto znać podstawowe zasady tego systemu działania. Jest to w dużym skrócie ciąg czynności prowadzących do zadowolenia klienta. Przede wszystkim tyczy się to wsparcia sprzedaży i marketingu, ale w dużej mierze składa się na to zaangażowanie każdego z pracowników. System CRM pozwala na skoordynowanie pracy pracowników, dzięki czemu można ujednolicić sposób prezentowania sprzedaży dostosowany pod klienta. Narzędzie to dodatkowo potrafi dostarczać raporty, co jest wyjątkowym udogodnieniem dla szefostwa. Może ono bowiem wpłynąć na zmianę planu pracy.
Cechy CRM
CRM powinien być elastyczny. Przede wszystkim jego zadaniem jest wskazywanie ścieżki działania, a nie narzucanie wykonywanych zadań. Kolejną cechą istotną jest również brak limitów (np. miejsc, kontrahentów). Nie jest to potrzebne większym firmom.
Funkcje narzędzia CRM
Do najważniejszych funkcji CRM należą:
- Karta klienta – są w nim zgromadzone najważniejsze i najbardziej niezbędne dane dotyczące klienta,
- Atrybuty – tagi, istotne by opisać kontrahentów,
- Zadania i zdarzenia – zbiór wszystkich działań podjętych względem danego klienta,
- Szanse sprzedaży – przedstawienie w formie tablic kanban najważniejszych transakcji handlowych.
Dodatkowe informacje
CRM powinien być mobilny. Dostępny w formie aplikacji bądź strony w przeglądarce na każde urządzenie z internetem. Warto również przyłożyć się do starań do stworzenia bogatej bazy danych, dzięki czemu w łatwy i szybki sposób można zerknąć w dane dotyczące klientów i sprzedaży.
- Reklama w Internecie dla biura rachunkowego: Jak skutecznie promować swoje biuro? - 29 sierpień 2024
- Reklama w Internecie w branży budowlanej: Jak skutecznie promować firmę? - 29 sierpień 2024
- Reklama gabinetu stomatologicznego – Marketing Stomatologiczny - 29 sierpień 2024