Media społecznościowe to już nieodzowna część naszego życia. Większość z nas nie wyobraża sobie dnia, bez przeglądania i komentowania kolejnych postów, a ilość polubień pod zdjęciami czy ilość subskrypcji może przynieść nie tylko sławę ale i konkretne pieniądze.
Z pewnością w zamiłowaniu do mediów społecznościowych brylują Amerykanie oraz Azjaci – zwłaszcza Chińczycy i Koreańczycy. Ilość dostępnych portali społecznościowych wciąż rośnie, a każdy z nich ma ogromne rzesze użytkowników.
Polacy, choć chętnie używają portali społecznościowych, wciąż nie wykorzystują ich potencjału w taki sposób, jak robią to chociażby Amerykanie, gdzie profil na portalu jest nieodzowną częścią chociażby prowadzenia firmy.
Według raportu Digital2020 wykonanego przez firmę Hootsuite wynika, że regularnie z portali społecznościowych korzysta nieco ponad 19 milionów Polaków. Zaskakująco to nie Facebook jest najbardziej popularną platformą, choć korzysta z niego 89% respondentów, a średnia dobowa aktywność statystycznego użytkownika to 3 komentarze, 11 polubień i 1 udostępnienie posta miesięcznie.. Wygrywa zdecydowanie Youtube, którego używa 92% zapytanych osób. Być może wynika to z faktu, że korzystanie z Youtuba nie wymaga posiadania tam konta, a ze względu na różnorodne treści tam zawarte, grono odbiorców wciąż się poszerza.
Na trzecim miejscu jest Instagram – 55% i daleko za nim, zupełnie niepopularny w Polsce Twitter (35%), z którego wydaje się, korzystają najczęściej politycy i publicyści, podczas gdy na zachodzie jest to bardzo ważne i opiniotwórcze medium.
- Reklama w Internecie dla biura rachunkowego: Jak skutecznie promować swoje biuro? - 29 sierpień 2024
- Reklama w Internecie w branży budowlanej: Jak skutecznie promować firmę? - 29 sierpień 2024
- Reklama gabinetu stomatologicznego – Marketing Stomatologiczny - 29 sierpień 2024